14 - 11 - 2018
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Dopo che i recenti aggiornamenti si erano quasi esclusivamente concentrati su ottimizzazioni fisiche, nuove auto e nuovi circuiti, lasciando quasi pensare che ISI non si stesse più concentrando sul comparto grafico e procedurale del codice stesso di rFactor2, una nuova importante news preannuncia ora un fondamentale upgrade. Nella prossima build del gioco, a quanto pare ormai prossima, il lavoro della casa americana si è concentrato sullo sfruttamento della RAM di ciascun utente, con l'obiettivo di ridurre le possibilità di incappare in un eccessivo sfruttamento di memoria (che in caso estremo comporta il crash del gioco) e incrementare l'efficienza del codice, alleggerendo il carico sulla CPU, la parte dichiaratamente più sotto sforzo a causa della complessa fisica del software. In questo modo, le prestazioni complessive di rFactor2 dovrebbero migliorare considerevolmente. Con l'aggiunta di un secondo eseguibile, ISI permetterà inoltre di sfruttare il gioco a 64 bit (ovviamente per chi possiede tale sistema operativo), con il beneficio di poter lavorare con ben più di 4 GB di RAM (limite attuale del simulatore). Nella nota ufficiale, che riportiamo qui sotto, la stessa Image Space Incorporated suggerisce di aumentare il proprio "bottino" di RAM, ritenendo i classici 4 GB insufficienti per godersi appieno le qualità del gioco.

"We’ve been hard at work recently on the overall experience rFactor 2 provides. Key to this; decreasing the chances of users running out of system memory, and increasing code efficiency with more range for CPU instructions, improving overall performance.

What uses system memory, and why? Well, system memory (RAM) has much faster access times than a hard drive or swap file. Games use RAM to read, write and temporarily store items for quicker access than other storage methods.

For something like rFactor 2, this means every car, race track, car livery, track building, texture of grass, asphalt, concrete – everything you see in the simulation – takes up RAM. The more cars you add (be they A.I. or in multiplayer), the larger the track, or the more detail you have to load, the more RAM is filled.

With a 32-bit environment, it is only possible to allocate to 4GB of RAM. These days, with increased texture sizes, more accurate 3D models – like we have been producing since our first release of Silverstone Circuit – 4GB is becoming a lower ceiling.

A 64-bit environment is a fantastic thing, it can theoretically handle 17.2 billion GB of RAM. By going 64-bit, you effectively take the ceiling off. Systems with 8GB, 16GB or more can take advantage by running on larger tracks, with higher texture levels and more cars.

We highly recommend that upon release, those with suitable systems try our new 64bit executables. However, what about those of you who can’t? Good news! We have also made memory usage gains in 32-bit during this process. Not only will those using our new 64-bit executables gain from this work, 32-bit users will as well, although it is important to remember that in 32-bit, a 4GB limit will always hang over you if you run high texture levels, or many opponent cars. However, going forward, effective use of the swap file beyond the RAM limit may allow you to bypass halted execution at the expense of performance."

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